Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av The Raz - 4 augusti 2009 15:58

Fortsätter nu med mina minnen från fredagen. Efter att ha somnat till ljudet av bloody beetroots vaknade man till campingens tystnad som infinner sig nånstans runt 6-8 på morgonen. Fredag var en sån dag då jag inte jobbade och  ingen spelning av intresse skedde innan klockan 18.30 så jag bävade lite inför riskerna att somna vid fel tillfälle av dagen, särskilt då den inleddes med en stor hink med bål (receptet var 1 mintgrön hink, 2 liter vitt vin, 3 liter cider 5%, 1,5 liter fruktsoda och slutligen en konservburk med cocktailfrukt) som jag och en god vän delade på. Trots denna starka inledning lyckades jag se en del band.


Fredga!!!!!


Den första spelning jag såg för dagen var Does it offend you, Yeah även om jag hört en hel del från mitt tält och passerat de som tidigare spelat. Eftersom jag inte orkar stå längst fram och röja (och även tycker de är segt då jag helst slipper att trängas när jag ska dansa) stå jag ganska nära mixerbordet och visade mina sexiga moves. Spelningen i sig kändes inte så jättespännande men de fick igång publiken och gjorde som alla brittiska band och påpekade att svenskar är vackra och britter är fula. De var också lite självmotsägelsfulla då de i början av spelningen ber folk fixa den värsta mosh pit de sett och en låt senare ber folk lugna ner sig. Däremot lyckades de med de högst imponerande åtagandet att få publiken att springa runt i en stor cirkel. Vanligtvis är de en sån grej som dör ut efter cirka 20 sek men större av delen av publiken sprang runt i en stor cirkel under hela Let's make out. Helt ok spelning och jag hade nog uppskattat den mer om jag hoppat i den stora massan. Tydligen kommer de med nytt material i höst fick vi också veta.


Därefter var de lugnt ett tag till tills de att en av mina egan stora favoriter Metronomy startade. Just nu hade jag fått i mig en imponerande mängd bål och frukostjuice så min förmåga tt göra nån djupare reflektion över spelningen är svår. Jag var nöjd hur som helst och dansade på bra och är alltid lika förvånad att i stort sett bara de i klungan är de som dansar när de är en bit utanför klungan som är bästa stället att dansa på, man slipper ju trängas då (jag gillar att ha mycket plats när jag dansar). Hur som helst lät de bra och då de bara släppt en skiva så finns de ju inte så mycket variation i låtvalet utan i stort settallt de släppt hörs.


Nästa plats att besöka var trädgårdenscenen, en av Emmabodas nyare scener. Eller egentligen är de ju den gamla frukostpopenscenen som byggts ut och på mornarna används för pop och kvällarna för DJ-sets och mindre elektroniska akter att dansa till. Just nu va de aeroplane som körde sitt DJ-set och de var inte svårt för mig att fortsätta i dansskorna jag snörat på mig under Metronomy. Däremot har jag aldrig riktigt förstått de som bara ska fram och hoppa som vilken spelning som helst när de är ett DJ-set. Men hur som helst vet Aeroplane vad de gör och de gör de bra och de fick mig att dansa i över en timme.


Late of the pier var de sista band jag såg för kvällen. Grundtanken var att jag skulle dansa lite till men av nån anledning lyckades de inte riktigt med att få mig att fortsätta. Var inte vidare imponerad över deras framträdande och tycker att Marina and the Diamonds cover på vad jag har för mig var Space and woods var bättre än vad de själva lyckades frambringa. Jag får dock erkänna att jag vid detta tillfälle var ganska full och mitt omdöme är inget att förlita sig på. Kan säga att jag inte dansade särskilt mycket i alla fall och snart smög och gömde mig bakom ängenscenen och drack resten av min screwdriver. Jag lyckades jag säga till en äldre herre som arebtade med bandet att jag inte tyckte de va så bra men fick också lite inside info om att de spelar in nya grejer.


Där hängde jag bakom scenen, drack och  rökte tills Simian Mobile disco startade. Då jag inte är så imponerad av deras remixar satt jag kvar bakom scenen ett tag till och valde sen att smita iväg och däcka i mitt tält istället.


Fortsätter vid ett senare tillfälle med lördagens minnen. Fredagen var en ganska tun dag vad de gäller band och sen jobbade jga under lördagen och var mer eller mindre nykter hela dagen så då såg jag en del, förvänta er en riktig mastodontpost.


/the po

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards