Alla inlägg under mars 2009

Av The Raz - 31 mars 2009 00:15

Det finns få serier som håller hög klass säsong efter säsong, trailer park boys är en av få som håller måttet enligt mig. Serien kretsar kring livet i en trailer park i Kanada och är uppbyggd som en dokumentär, där man framför allt får följa de tre fantastiska karaktärerna Ricky, Julian och Bubbles. Varje avsnitt handlar i princip om deras jakt på droger, pengar och sprit. Man skulle kunna tro att det kan bli sjukt långtråkigt, men det funkar faktiskt hur bra som helst. Just nu kollar jag in den 7:e och sista (?) säsongen. Kolla in detta underbara klipp där Ricky som vanligt blir förbannad på nånting han inte riktigt förstår sig på.


Av The Raz - 30 mars 2009 18:08

Äntligen är datorn tillbaka. Jag vet inte hur folk stod ut förr i tiden när det bara fanns skrivmaskiner, usch. Anyways, nu i helgen var det äntligen festivalpremiär för detta år då Umeå open drog av stapeln här i staden. Otroligt fint med dans och musik i dagarna tre. Här kommer lite bilder minsann, tagna med min eminenta mobilkamera. Bilderna visar i tur och ordning Robert Svensson,Jenny Wilson, Florence Valentine,Fever Ray (3 st), Call me Cat och Love is All. Fever Ray var bland det häftigaste jag har skådat, jag säger bara laser...






Av The Raz - 15 mars 2009 11:46

Min dator fick virus, den är sjuk (därav de få uppdateringarna). Det kändes som att jag bar mitt lilla barn till datorfirman som reparerar den, haha, jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att känna så. Nåja, snart är den förhoppningsvis tillbaka, och uppdateringarna här också.

Av The Raz - 11 mars 2009 10:42

Denna video har varit populär på "inne-musik-bloggarna" den senaste tiden. Det är norska casiokids (som jag antar lirar på gamla casio-synthar) och deras dänga Fot i Hose. De har släppt en del sköna grejer på sista tiden, och kan t.ex ses på Arvika i sommar.

Av The Raz - 10 mars 2009 11:32

Duktig kille, fick 100% av rösterna i valet igen! Man hoppas ju litegrann att han passar på att skryta om sin popularitet för de andra världsledarna...Kolla in detta om ni diggar Nordkorea. En amerikan som lyckas komma in i Nordkorea med en dold kamera. Helt sjuka saker man får se.

Av The Raz - 9 mars 2009 17:00

Det finns en del bra grejer med Danmark. Je m'appelle Mads är dock den bästa. Han gör nån slags galen electro-reggae med en stor portion humor. Dessutom gör han möjligtvis de roligaste videorna av alla. Detta är en av de bästa, men kolla in de andra också. 


Lyssna också på Dance to the radio ikväll, kl. 19-20 såklart. Umeå studentradio 102,3! 

Av The Raz - 8 mars 2009 10:50

Hamnde framför tvn igår på nåt vis. Melodifestivalen. Jag vet inte riktigt hur det fungerar nu för tiden, man ska visst rösta 102 gånger i olika program innan ens den där stora finalen börjar. Jag röstade på Lili och Susie två gånger, ändå så gick de inte vidare. 8 kr åt skogen, jaja, jag har i alla fall min stolthet. Petra Mede är sjukt rolig, bättre än Luuk. Roligast är när hon driver med hela festivalkonceptet och drar det nästan över gränsen, men ändå inte riktigt. De artister hon intervjuar förstår nästan aldrig hennes humor, det syns, det är galet kul.

Av The Raz - 7 mars 2009 16:54

Denne man släpper nytt album inom kort, bra shit. Hans första platta är kanske något ojämn, och ibland lite svårlyssnad, men hade också sina väldigt fina stunder. Karlns livespelningar har fått rykte om sig att vara ruskigt röjiga, kolla klippet. Av någon anledning står han alltid ute bland publiken och lirar, vilket säkert inte gör stämningen sämre. Denna låt är en av hans bästa, och innefattar bl.a en väldans massa konstiga kattljud. Konstiga kattljud används för lite i musiken nu för tiden.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards